NORDIC WALKING a háziorvos tanácsára

Sok, ma már népbetegségnek számító állapotban hozhat javulást a nordic walking botok szakszerű és rendszeres használata. Lássuk, melyek ezek:

  • testsúly-csökkentés: botok stabilizáló és ízületi terhelést „átvevő” szerepe miatt könnyebb mozgás túlsúlyosaknak. zsírégető zónában végzett aktív nordic walkinggal 20-40%-kal több kalóriát égetünk el, mintha sétálnánk,
  • diabetesz: könnyű nordic walking mozgás kiegyensúlyozza, ideális szinten tartja a vércukorszintet, inzulin hatékonyságát javítja, testúly-csökkentés
  • magas koleszterin: nemcsak a rossz koleszterint (LDL) „öli meg” az edzés, hanem még a jó koleszterin (HDL) szintjét is emeli,így javítja az összkoleszterin-szintet
  • magas vérnyomás: az állóképesség javításával a nordic walking edzi a szívet, javítja annak teljesítményét, karbantartja a keringési rendszert
  • szív- és érrendszeri megbetegedések: állóképesség fokozatos fejlesztésével az erek fala rugalmasabbá válik, nő a szív teljesítőképessége
  • ülő munka: letapadt, megrövidült nyaki-, túlnyúlt hátizmok átmozgatása, edzése, akut fej, nyaki- és hátfájások elmulasztása
  • csontritkulás: koordinációs képességek fejlesztése és erősítés a passzív mozgatórendszer segítésére
  • Gerincferdülés, tartási rendellenességek, porckorong-elváltozások, sérv, műtét utáni állapot: zökkenésmentes finom terhelés a gerincen, mély hátizmok erősítésével a problémák, fájdalom mértéke csökkenthető
  • Csípő, térd, bokasérülések, műtétek, kopások esetén: a nordic walking a botok használatával a terhelés egy része az alsó végtag ízületeiről a törzsre terheli, így a sérült ízületet terhelését csökkenti, az ízület körüli izmokat erősíti
  • Ízületek mozgásterjedelmének beszűkülése: megrövidült hajlító izmok nyújtása, kevésbé használt antagonista feszítők erősítése
  • Leromlott fizikai állapot(erő és állóképesség): a botok segítségével nagyobb fizikai aktivitás érhető el a megoszló terhelés miatt, mozgáskoordináció javítása, biztonságos, stabil mozgás
  • Stressz, depresszió, levertség: a szabadban végzett csoportos edzésmunka hatására a szervezet endorphint („boldogság hormont”) termel, amitől könnyűnek, felszabadultnak érezzük magunkat.