Mozgásformák

Az 50+ korosztály fittségi szintje nem kezelhető egységesen, a korcsoport tagjai a nagyon aktívtól az elesett, segítséggel élők állapotáig rendkívül szórt. Mozgásprogramom ajánlásakor az ICAA (Aktív Idősödés Nemzetközi Tanácsa) fittségi besorolását használom, mely alapján Te is kiválaszthatod, hogy jelenleg mely fittségi szint jellemző Rád. A besorolás csak egy pillanatnyi állapotot tükröz, hiszen a kategóriák átjárhatóak, s közös feladatunk, hogy együttes munkánk eredményeként eggyel jobb kategóriát érj el, mint ami most jellemző rád, illetve megtartsd jelenlegi fittségi pozíciódat, s ne csússz egy alacsonyabb kategóriába.

Mozgásos aktivitásCélokSzükségletekProgram
sportoló szenior
sportoló
mindennapos edzések és sporttevékenységek v. kemény fizikai munka
aktív szenior
aktív
legalább heti kétszeri edzés és fizikai aktivitás a hét szinte minden napján
kezdő szenior sportoló
kezdő
fizikai aktivitás legalább háromszor hetente
kis segítséggel élő
kis segítséggel élő
fizikai aktivitás háromszor v. kevesebbszer hetente, egészségi problémák és mozgás- korlátozottság lehetséges
állandó segítségre szorulók
állandó segítségre szorulók
nem vesz részt fizikai aktivitásban
sportoló szenior
sportoló
fittség fenntartása vagy növelése
aktív szenior
aktív
fittség fenntartása vagy növelése,önálló életvitel, testsúly kezelése, csontritkulás és diabetes megelőzése
kezdő szenior sportoló
kezdő
önálló életvitel, testsúly-kezelés, csontritkulás és diabetes megelőzése
kis segítséggel élő
kis segítséggel élő
erő és egyensúly visszaszerzése, funkció és mozgás javítása, egészségi állapotban javulás
állandó segítségre szorulók
állandó segítségre szorulók
a mindennapi aktivitáshoz szükséges képességek fejlesztése
sportoló szenior
sportoló
fizikai tartalék építését célzó feladatok, kondicionális teljesítmények javítása a versenyzéshez vagy megerőltető fizikai tevékenységhez
aktív szenior
aktív
fizikai képességek javítása az aktív, önellátó életmód fenntartása érdekében
kezdő szenior sportoló
kezdő
gyakorlatok a fizikai képességek javítására, fittség és egészség fejlesztése
kis segítséggel élő
kis segítséggel élő
Mozgás, mely segít fenntartani vagy javítja a fizikai funkciót és az alapvető önellátást, mint például erő, mozgástartomány (ROM), egyensúly és koordináció.
állandó segítségre szorulók
állandó segítségre szorulók
Mozgás, mely segít fenntartani vagy javítja a fizikai funkciót és az alapvető öngondoskodást, beleértve az önálló evés, fürdés, öltözködés, toileting, helyváltoztatás, gyaloglás.
sportoló szenior
sportoló
erő, állóképesség, rugalmasság, dinamikus egyensúly, szív- érrendszer fejlesztése. Speciális sport vagy aktivitáshoz szükséges képességek fejlesztése
aktív szenior
aktív
erő, állóképesség, rugalmasság, ízületi mozgásterjedelem (ROM) fenntartása, egyensúly, koordináció, dinamikus egyensúly / robbanékonyság, aerob állóképesség fejlesztése
kezdő szenior sportoló
kezdő
erő, állóképesség, rugalmasság, ízületi mozgásterjedelem (ROM) fenntartása, egyensúly, koordináció, aerob állóképesség fejlesztése
kis segítséggel élő
kis segítséggel élő
kéz erő és ügyesség, kar erő, váll és csípő mozgásterjedelem növelése, lábizmok erejének növelése
állandó segítségre szorulók
állandó segítségre szorulók
erő, ízületi mozgásterjedelem (ROM), egyensúly és koordináció javítása

Posts not found