BE ACTIVE! - Európai sporthét időseknek is

50 felett is légy aktív!

megnézem

aqua nordic walking

A vízben is? Miért ne?!

megnézem

nordic walking

Ha rákapsz, nem menekülsz!

megnézem

gyerek úszásoktatás

Tanulj meg nyárig úszni!

megnézem

felnőtt úszásoktatás

Sosem késő elkezdeni!

megnézem

Programok, túrák

2017.01.07. Újévi Bowling buli

2017.01.07. Újévi Bowling buli

Megint eltelt az év, ideje hogy legyőzzük a tavalyi bajnokokat!

tovább

2016-11-18 Egerszalók

2016-11-18 Egerszalók

Kértétek, hát menjünk! 1 vagy 2 napra? Te döntöd el!

tovább

2016. 11. 17. - Vámos Miklós: Hattyúk dala

2016. 11. 17. - Vámos Miklós: Hattyúk dala

Előadás-sorozatunkon belül, novemberben Vámos Miklós látogat el hozzánk. Előadása sok helyen kapcsolódik most megjelent könyvéhez, melynek címe: Hattyúk dala.

tovább

2016. 10. 28. Magyar Zarándokút 4/a

2016. 10. 28. Magyar Zarándokút 4/a

Normafa - Gellérthegyi Sziklakápolna

tovább

2016. 10. 19 - Gaja-patak a Bakonyban

2016. 10. 19 - Gaja-patak a Bakonyban

A Gaja leköltözött a Mátrából a Bakonyba. Szurdokot és völgyet formált magának, s nekünk hogy gyönyörködhessünk benne.

tovább

2016. 10. 14. - Budapest ahogyan még nem láttad - a BELVÁROS

2016. 10. 14. - Budapest ahogyan még nem láttad - a BELVÁROS

Ivánnal ismét útra kelünk. Mostani sétánk célja Budapest gyönyörű belvárosa.

tovább

2016. 10. 07. - Zarándokút 3.

2016. 10. 07. - Zarándokút 3.

Elindultunk a Magyar Zarándokúton 2015. szeptemberében. Sajnos akkor az eső elmosott bennünket. Azóta apránként folytatjuk az utat. A 3. szakasz leküzdése következik.

tovább
További bejegyzések

Kezdőoldal

Egyesületünk, a MAKKA Szabadidősport Egyesület szenior sport foglalkozásokkal: nordic walking oktatással és túrák szervezésével foglalkozik elsősorban a Dél-Pesti régióban. Emellett úszás-oktatást tartunk gyerekeknek és hangsúlyosan felnőtteknek a XVII. kerületi Újlak uszodában. Szenior tornánk elsődleges célja gerinctréning, core-izom fejlesztés, ízületi mozgásterjedelem növelés. Aqua nordic walkingon azok is sportolhatnak, akiknek szárazföldön ez nehezebben megy. Szenior Fitnesz teszttel felmérjük érdeklődőink aktuális fittségi állapotát, melynek tükrében javaslatot teszünk a további mozgásformára, ajánlott gyakorlatok végzésére, fejlesztésre.

Tagjainkkal együtt szeretettel várunk, sportolj velünk, légy fitt nagyi! Mi mindannyian úgy gondoljuk, hogy sportolni szenior korban is kell s hogy ez lehet élvezetes időtöltés is. Mi több, köztünk akár barátokra is lelhetsz! Várunk szenior sport foglalkozásokra:  felnőtt úszásoktatásra, aqua nordic walkingra (vizitornára), aktív vagy szenior tornára, nordic walking oktatásra és túrára, rendszeres kirándulásokra, érdekes előadásokra Téged is!

Gyere velünk, ha

  • elég volt az otthon üldögélésből
  • ha úgy érzed tenni szeretnél önmagadért, egészségedért
  • ha egy jó csapathoz szeretnél tartozni
  • ha élményekre, programokra vágysz
  • ha új kihívásokkal szeretnél szembenézni
  • ha jókedvú sportolásra vágysz

Sportolunk hétfőtől vasárnapig, bármikor csatlakozhatsz! (Azért ne halogasd!) Közben beszélgetünk, barátokra lelünk, kell ennél több?



"Az idősebb korosztálynak jóval nagyobb szüksége van a fizikai aktivitásra, mint a fiataloknak, mert náluk ez komoly életminőség-beli változást hoz, mely ilyen mértékben a fiataloknál nem tapasztalható."

"Kutatások egyértelműen bebizonyították, hogy soha nem késő javítani az egyén fizikai állapotán, még a kilencvenes éveiben járóknál is hatalmas előnyöket tapasztaltak a fizikai aktivitás megkezdése után."

Szenior sport    A nyugdíjas kor = aktív kor

Aktív kor, mert végre van magunkra is időnk.

Aktív kor, mert a család, a gyerekek és az unokák megkövetelik.

Aktív kor, mert a gyógyszer önmagában nem segít, tenned kell az egészségedért.

Aktív kor, mert megöregedni senki sem akar, és aki aktív, az testileg és szellemileg fitt marad.

Aktív kor, mert a legtöbb (népbetegségnek számító) kór mozgással megelőzhető, az állapot javítható.

Aktív kor, s ha egy aktív csapathoz tartozol örömmel teszel egészségedért, önmagadért.


Úszóedzőként, rekreátorként huszonéve foglalkozom az érettebb korosztály sportoktatásával, teszem ezt örömmel, látván az elért eredményeket, egyéni sikertörténeteket. Vallom, hogy közép- ill. szenior korban is foglalkozni kell önmagunkkal, egészségünkkel és ehhez az életkornak, érdeklődésnek megfelelő aktív elfoglaltságot, s a megfelelő társaságot is meg kell keresnünk.

Fontos, hogy figyelembe vegyük azonban a kororsztály sajátos igényeit. Nem a sportolni vágyónak kell a kínálathoz alkalmazkodnia és fiatalos órákon, esetleg erőn felül megfelelnie, hanem nekünk, szakembereknek kell az igényeiknek megfelelő sportfoglalkozással várni az aktív (vagy kevésbé aktív) idősebbeket.

Javaslom, hogy a megfelelő sportmozgás kiválasztásakor konzultálj háziorvosoddal, kezelőorvosoddal, kérdd véleményét, támogatását. Az első órára érkezéskor pedig tájékoztassd tréneredet a kiinduló állapotodról, korábbi betegségeidről!

VÁRUNK!

Budapest XVII. kerületében és annak környékén vannak óráink, a pontos helyszíneket további oldalainkon és az ESEMÉNYNAPTÁRBAN keresheted meg. Részletes információt itt találsz:

NORDIC WALKING: könnyű, kellemes társas mozgásforma, ahol az intenzitást a saját állapotodhoz mérten Te szabályozod. Közkedvelt, könnyen elsajátíthatod, szinte bárhol, bármikor gyakorolhatod. Az eredmény pedig nem marad el: javul az állóképességed, testtartásod, egyensúly-érzéked, általános állapotod és a kedélyed!

- OKTATÁS: a technika nem nehéz, de oktató segítsége nélkül nem tudod helyesen elsajátítani. Minimum 4 alkalmat szánj rá!
- KÖNNYŰ: 
ha nem érzed magad elég fittnek, betegségből lábadozol, jelentős a túlsúlyod, úgy érzed, hogy nem bírnád egy haladó csoport tempóját.
- TÚRA: 
ha már jól tudod a technikát és legalább 5 km-t tudsz folyamatosan gyalogolni.
- AKTÍV: 
ezt válaszd, ha erősebb tempóra, hosszabb távra, intenzívebb mozgásra vágysz.

SZENIOR TORNA: lehet, hogy mostanában, (vagy egyáltalán) nem sportoltál, de szeretnéd minél hosszabban megőrizni, javítani jelenlegi erődet és mozgékonyságodat. Mindennapi életünkhöz szükséges funkcionális mobilitás megszerzésére és fenntartására törekszünk ezen az órán.Előképzettség, komoly sportfelszerelés nem szükséges,csupán némi elszántság, hogy legelőször eljöjj. Minden más, már megy magától!

AKTÍV TORNA: ha már sportolsz, vagy ügyesnek érzed magad, nagyiként is érdekes mozgásos feladatokra, változatos eszközhasználatra vágysz. Cél (főként) a törzsizom-fejlesztés és az ízületi mozgásterjedelem növelése nyújtással.Itt feltétel,hogy ne okozzon problémát a különböző testhelyzetek felvétele (pl. tudj leülni a földre, térdelni vagy hason feküdni.)

AQUA NORDIC WALKING: kellemesen meleg, sekély vízben végzett mozgásforma, ahol az állóképesség fejlesztése mellett az erőfejlesztés és nyújtás is hangsúlyos. Úszás tudás nem szükséges. Ezt válaszd, ha szeretsz nordic walkingozni, de túlsúlyod vagy ízületi bántalmaid miatt az túl nagy terhelést jelent számodra, vagy csak azért, mert jó hangulatú, kellemes órán szeretnél részt venni.

ÚSZÁSOKTATÁS, STÍLUSJAVÍTÁS: Az úszás az egyik legegészségesebb mozgásforma, melyet egész életünk során gyakorolhatunk. Sosem késő elkezdeni! Mi akadálya, hogy megtanulj úszni? Ha úszol, de fárasztó és nem élvezed, szívesen segítek. Cél, hogy 1 órát kényelmesen, folyamatosan le tudj úszni.

jELENTKEZÉS

Név *:
Telefonszám *:
E-mail cím:
Melyik órára jönnél? *:







Mikor jönnél? *:
Megjegyzés:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!